Как да останем в добро здраве през зимния сезон

Припомняме прости, но ефективни методи

Снимка: pixabay Снимка: pixabay

Във времето на коледните пости сме – за едни от нас те са добре дошли, други пък нямат отношение към тях. Всички знаем ползите от спазването на пости – освен като израз на религиозна съпричастност, постенето е добър начин за пречистване на организма.  

От друга страна обаче прилагането на диети, каквато е постът, в този сезон не е препоръчително, тъй като ще снижи имунитета и ще направи организма податлив на простуди и вируси.  

Тогава какво да направим, за да останем здрави през студения сезон?  

Добрата зимна диета трябва да бъде съобразена с основните принципи на здравословното хранене – прием на разнообразна и пълноценна храна – плодове и зеленчуци, хляб и други пълнозърнести продукти, нискомаслени мляко и млечни произведения, нетлъсто месо, риба, яйца, бобови храни.  

Снимка: pixabay Снимка: pixabay

 За зимния период особено препоъчителни са топлите супи и чаят, тъй като организмът през този период лесно се дехидратира, а заради студеното време човек обикновено избягва да пие течности. Много подходящи са зеленчуково-месните супи, които доставят на организма нужните му хранителни вещества и укрепват имунната система през зимния период.  

През зимния период е важна консумацията на месо, тъй като с него организмът си набавя протеини, а те са от ключово значение за предпазване от вируси.  

Снимка: pixabay Снимка: pixabay    

За добрата кондиция през този сезон е важна и физическата активност – независимо от атмосферните условия 20 – 30 минути разходка на открито действа много тонизиращо.  

Снимка: pixabay Снимка: pixabay

Не бива да се подценява и силата на медитацията, която подобрява настроението, намалява стреса и повишава имунитета. Хората, които редовно медитират или спортуват по-рядко страдат от грип, а ако се разболеят, те се възстановяват по-бързо