Как да влезем бързо във форма след грип

Респираторните вируси загиват в топлото време

Снимка: pixabay Снимка: pixabay

Сезонният грип тази година продължи малко по-дълго от обичайното, но със затоплянето на времето симптомите постепенно отшумяват. За да се възстановят по-бързо, прекаралите грип хора е добре да обърнат внимание на няколко предпазни мерки.

Избягвайте повторни срещи с вирусите – примерно при контакт с кихащи и кашлящи хора. Отслабналият организъм е много податлив в този момент. Повече почивка, повече сън, по-малко физическо натоварване и стрес ще помогнат на тялото да се справи по-бързо с последиците от грипа.

Проветрявайте добре помещенията, за да влезе достатъчно чист въздух – вирусите не го обичат.

Разходките на слънце и чист въздух ще се отразят добре на имунната система – витaмин Д засилва имунитета, а слънцето е естествен антидепресант.

Снимка: pixabay Снимка: pixabay

През пролетта обърнете особено внимание на здравословното хранене. Една от най-полезните храни след прекаран грип е киселото мляко. Лактобацилите в него нормализират чревната флора и укрепват имунитета. За разлика от киселото мляко, прясното и млечните продукти причиняват секреция на слуз в организма, затова трябва да се избягват.

Билковите чайове с мед са прекрасно природно средство, от което не бива да се лишаваме – те имат противовъзпалително и откашлично действие. Лъжица настърган джинджифил, смесен с мед, е мощен помощник за възстановяване на организма и изчистване от токсини.

Снимка: pixabay Снимка: pixabay

Да не забравяме и чесъна, поне 3-4 скилидки дневно.

Разнообразното хранене и приемът на достатъчно количество пресни плодове и зеленчуци ще осигурят всички необходими съставки на изтощения от боледуването организъм.