Какво да ядем срещу есенна депресия

Ето как да се преборим с умората и стреса

Снимка: pexels Снимка: pexels

Липсата на достатъчно слънчеви лъчи, честите валежи и студеното време често предизвикват минорни настроения през есента.

Не е нужно да се чудим кой е най-лесният начин да приповдигнем настроението си, защото отговорът е ясен – с храна!

Вкусно приготвените и съобразени със сезона храни могат бързо да ни освежат и да ни накарат да се чувстваме по-енергични. Вижте апетитните есенни предложения на Edna.bg:

Шоколад

Няма как на първо място да поставим друга храна, освен шоколада. За предпочитане през есента е да консумирате натурален шоколад, който е с високо съдържание на флавоноиди, популярни с релаксиращите си свойства. Освен това вкусът му истински напомня на дъждовните есенни дни.

Снимка: pexels Снимка: pexels

Мляко

Топлото прясно мляко, особено ако е подправено с лъжичка мед или какао, може да оправи всяко лошо настроение. Има успокояващо действие и ще ви помогне да преборите стреса.

Снимка: pexels Снимка: pexels

Сьомга

Всички знаем колко полезна е сьомгата, а специалистите едва ли някога ще спрат да ни съветват да я включваме в менюто си. Тази риба е истински богата на омега-3 мастни киселини, които стимулират отделянето на серотонин, "хормона на щастието", а в същото време наситена и с антиоксиданти, които отговарят за здравето и красотата.

Снимка: pexels Снимка: pexels

Овесена каша

Колкото и странно да звучи, овесената каша наистина може да пребори есенната депресия. Причината се крие във високото съдържание на въглехидрати, които също са отговорни за отделянето на серотонин. В същото време в овесената каша има високо съдържание на фибри, които оказват благоприятно влияние на организма.

Снимка: pexels Снимка: pexels

Боровинки

Колкото са вкусни, толкова са и полезни... особено ако ги добавите към купичка с кисело мляко и фини овесени ядки. Боровинките са силен антиоксиданти, регулират кръвното налягане и пречистват организма. Не се замисляйте да ги консумирате ежедневно.

Снимка: pexels Снимка: pexels

Орехи

Тези ядки стимулират дейността на мозъка и помагат при ниско кръвно налягане, което често е основна причина да се чувстваме уморени и отпаднали. Най-добре е да се консумират сурови.

Снимка: pexels Снимка: pexels

Спанак

Често липсата на магнезий е отговорна за депресивните състояние, в които изпадаме. За щастие спанакът е наситен с магнезий, а този минерал се справя с усещането за потиснатост и елиминира стреса.

Снимка: pexels Снимка: pexels