Свръхпотреблението, насърчавано ежедневно от реклами, влияе върху климата и околната среда. Особено вредно е рекламирането на силно замърсяващи продукти и услуги като изкопаемите горива, авиацията и автомобилите с бензинови двигатели.

Рекламите съпътстват ежедневната дейност на хората – чрез използването на социални медии и платформи, радио, телевизия или улични билбордове. Хората нямат избор – рекламите са навсякъде в публичното пространство и са много въздействащи.

Единственият начин да се промени тази ситуация, за да се овладеят промените в климата, е като се намали драстично потреблението, съобщават информационните агенции, като цитират английски медии.

 

Проблемът е че рекламите са "замърсили" мисленето на хората и ги тласкат към свръхпотребление.

Какво да се прави тогава?

Според публикацията в английските медии, нужни са нови механизми за контрол и отчетност на рекламите в обеществените пространства, които кореспондират със загрижеността на хората и местните власти по отношение на климата и замърсяването на въздуха.

Задълбочаването на кризата с климатичните промени все повече ще налага фокус върху бизнеса с привличане на вниманието на потребителя – рекламната индустрия. Когато мисленето на хората "се изчисти", ще се промени и качеството на въздуха, който дишаме.

 


Екоактивисти вече призовават за законодателство срещу рекламирането на високовъглеродни продукти – основно компании за изкопаеми горива, бензинови и дизелови автомобили и авиация.