Как да сме здрави през студените месеци

Няколко съвета как да се предпазим от грипа

Снимка: pexels Снимка: pexels

Сега е идеалният момент да увеличите естествения си имунитет и да дадете на тялото си най-добрия шанс да се защити срещу някои от онези досадни бактерии при смяната на сезона, които скоро ще се носят наоколо – да не говорим за страховития студен и грипен сезон.

Един от основните източници на предаване на вирусите са ръцетe, тъй като с тях се докосваме до всичко около нас. Много е важно редовно да ги миете с топла вода и сапун, тъй като под тяхното въздействие вирусът на грипа загива за около половин минута, сочат последни изследвания.

Старайте се по време на грипния сезон да не споделяте вещите си с други хора. Например не давайте на хората да пият от вашата чаша или не взимайте химикалка от човек в офиса, който киха и кашля. Ако все пак някой кихне близо до вас, издишайте бавно през носа, за да намалите риска от заразяване.

Традиционната китайска медицина преподава теорията, че храните, които отразяват цветовете на сезона, са най-полезни за нашите тела през това време на годината.  През студените месеци е хубаво да консумираме бели храни. Според китайската медицина това са кореноплодни зеленчуци, круши, ряпа, лук, чесън, бял боб, пъпеш, тофу и карфиол. Те са с високо съдържание на алицин, който намалява кръвната захар и има силни противовъзпалителни и антиоксидантни свойства.

Опитайте да увеличите и приема си на храни, които са естествено оранжеви, червени, жълти и тъмнозелени – есенни цветове. Това например са тиква, портокали, моркови, лимони и т.н. 

Прочетете също и:

Да победим грипа с джинджифил

Време за...грип