Как ходенето удължава живота

7000 крачки = 70% повече дни в календара

Снимка: pexels Снимка: pexels

За никого не е тайна, че редовните упражнения са от решаващо значение за нашето здраве. Независимо дали ходите на йога, играете баскетбол или тренирате във фитнеса – спортът е здраве!

Американски учени обаче твърдят, че хората, които на ден правят по най-малко 7000 стъпки, са с между 50 и 70% по-нисък риск от смърт през следващите 10 години от живота си, в сравнение с онези, които си почиват повече.

 

 

Не е от значение дали ходите бързо, интензивно или по наклон.

Изследването в публикувани в списанието на Американската медицинска асоциация. Неговият ръководител, Аманда Палък – доцент по кинезилогия в университета на Масачузец, смята, че покриването на норматив от 7000 крачки е ефективно средство за подобряване на здравето.

Тъй като за онези, които не ходят редовно, това е висока цел, те могат да започнат с по-малко и постепенно да увеличават разстоянието, което изминават. Ежедневното ходене е лесен метод за поддържане на здравословното състояние, както и за премахване на излишните килограми.

Това е и по-изгодният вариант за поддържане на форма – не е нужно да купувате карта за фитнес или да си взимате специален крачкомер, достатъчно е да носите телефона си, тъй като на него можете да изтеглите безплатно приложение за целта.

 

 

Паралелно британско проучване, публикувано в British Journal of Sports Medicine, показва, че средно хората, които ходят редовно и на по-дълги разстояния, увеличават шансовете си да доживеят до над около 86-годишна възраст.

Прочетете и:

Ето защо трябва да спортувате през есента

По време на пандемия: осигурете си движение

Време за... отслабване