Повече витамин С по време на пандемия

Ето кои плодове са най-богати на този витамин

Снимка: pixabay Снимка: pixabay

Известен факт е, че витамин С има силни имуностимулиращи свойства, защото предпазва клетките от свободните радикали, които атакуват организма. Освен това той може да подпомогне за доброто настроение, както и да намали стреса. Ето няколко плода, които е хубаво да консумирате често, за да си набавите достатъчно витамин С:

Цитрусите са един от най-добрите източници на витамин С, а също така са богати и на антиоксиданти, което ги прави достоен защитник на имунната ни система. Полезните съставки на цитрусовите плодове се абсорбират изключително лесно от организма. Старайте се ежедневно да консумирате портокали, лимони, грейпфрут, мандарини, или лайм.

В порция от 100 грама ягоди се съдържат 59 мг витамин С, а в една единствена ягода - около 11 мг. Този представител на горските плодове е добър източник и на други полезни вещества като витамин А, Е и В-комплекс, йод и флуор, които са източник на фибри и антиоксиданти. Ако увеличите приема им ще засилите имунитета си и ще намалите стреса.

Снимка: pixabay Снимка: pixabay

В една чаша прясно изцеден сок от киви се съдържат 140 мг витамин С, което надвишава необходимата доза за денонощие. Освен това кивито е богато и на бета-каротин, флавоноиди и каротеноиди.

Редовната консумация на касис стимулира имунната система и защитава организма от свободните радикали. Последни проучвания сочат че в 100 гр касис има над 300% от необходимата дневна доза витамин С и 20% от нужното на организма желязо.

Ще се изненадате, че една единствена гуава съдържа четири пъти повече витамин С, отколкото един портокал. Допълнително е богата на витамин А, калий, фолиева киселина, мед, манган и други полезни вещества.

Папаята има силни антиоксидантни и имуностимулиращи свойства заради високото съдържание на витамините С, Е и А, които предотвратяват окисляването на холестерола.

Снимка: pixabay Снимка: pixabay

Други храни, богати на полезния витамин С, са броколите, чушките, брюкселското зеле, шипките, мащерката, магданозът и много други.

Прочетете също и:

Правилата, които са важни при грипна епидемия

Храни за здрав имунитет

При добра имунна система може да не разберете, че имате коронавирус